Бизнес план: Ръководство за създаване в 7 стъпки

от | юли 1, 2019 | Uncategorized

Бизнес план ли? Стартирането на собствен бизнес идва заедно с много досадни документи, а създаването на бизнес план може да изглежда ненужна стъпка, когато вече имате ясна представа за това какво искате да постигне вашата компания. Въпреки това обаче, наличието на всичко на едно място, със сигурност ще се изплати в дългосрочен план.

Тази статия ще ви покаже колко важно всъщност е да имате бизнес план, като ви преведе през седем стъпки, които ще ви помогнат да го създадете сами.

Защо уеб специалистите се нуждаят от бизнес план?

И тези които работят на свободна практика, и тези, които са нечии служители, имат ясни отговорности. Първо трябва да намерят клиенти, или да получат задача, да завършат проект, да го предадат и да преминат към следващия. Ако искате обаче да изградите собствен бизнес, нещата стават доста по-сложни. Докато останалите могат да се съсредоточат върху настоящето, собствениците на предприятия трябва да се занимават с бъдещето на своите компании. Наличието на план осигурява ясен поглед напред, особено в моментите, когато се чудите какво да правите, за да развиете бизнеса си.

В ранните дни на създаване на своята компания, бизнес планът ще ви предостави насока, която ще помогне да структурирате и управлявате служителите, проектите, клиентите и ресурсите си. Освен това той ще ви помогне да намерите инвеститори, партньори и друга помощ, от която се нуждаете. Ако трбява да вземете бизнес кредит, или да накарате инвеститорите да ви помогнат за разрастване на компанията, те вероятно ще искат да видят копие от вашия бизнес план. Показвайки, че сте подготвени и имате стратегия за поддържане на бизнеса, можете да ги убедите, че сте интелигентна дългосрочна инвестиция.

Същото се отнася и до партньорствата. Ако искате да продадете част от бизнеса си на друг човек, който може да ви помогне да управлявате нещата и да поеме част от тежестта на собствеността, той вероятно ще иска да види за какво става въпрос. Накратко – бизнес планът е важен инструмент, който може да ви помогне да преодолеете много от трудностите по пътя към стартиране и поддържане на вашата компания. Изработването на цялостен план, докато още сте в начален стадий на започване на бизнеса си, трябва да си струва времето и усилията.

Бизнес план - ръководство в 7 стъпки

Как да създадете собствен бизнес план в седем стъпки

Изготвянето на бизнес план може да отнеме много време и да изисква значително количество стратегии и проучвания. Можете да намерите електронни книги и шаблони онлайн, за да опростите процеса на писане, така че да се съсредоточите върху аспектите, които са уникални за вашия бизнес.

В следващите стъпки ще ви покажем всичко, което трябва да включите, ако искате да създадете добре оформен бизнес план, независимо дали започвате от нулата, или използвате шаблон.

Стъпка 1: Очертайте целите на вашия бизнес

Задаването на цели може да помогне на вас и вашия бизнес да останете в правилната посока.

Без тях има голям шанс да имате повече пропуски и грешки, докато се опитвате да насочите компанията си.

От друга страна, съсредоточаването върху ясни цели може да ви помогне да постигнете повече и да затвърдите идентичността на вашата марка.

Затова уверете се, че започвате вашия бизнес план, като очертаете конкретни цели. Ако още не сте запознати с него, препоръчваме ви да се запознаете с рамката SMART. Също така е добра идея да си поставите мисия на този етап, тъй като тя ще информира за вашите цели и ще определи как ще ги постигнете.

Стъпка 2: Опишете своите продукти и услуги

В основата на всеки бизнес е продукт, услуга, или и двете. Подробното описание на вашите предложения е ключов елемент от вашия бизнес план.

В него може да формулирате стратегията си как да произвеждате продуктите си, или да предлагате услугите и да ги доставяте на клиентите си.

Успешните продукти и услуги са тези, които осигуряват решения на някакъв проблем, пред който е изправена вашата целева аудитория. Обясненията как вашите предложения решават важен проблем и как го правите по различен, или по-добър начин от конкурентите си, също трябва да присъстват в плана ви.

Ако е налице, може да включите информация за разходи цена и производствени разходи в този раздел на бизнес плана. Нещо повече, за да може вашата компания да продължи да расте, вероятно ще трябва да предложите нови продукти и услуги с течение на времето.

Отбелязването на вашите идеи за бъдещи предложения, може да ви помогне да покажете на потенциалните инвеститори, или партньори потенцияла на компанията си.

Стъпка 3: Идентифицирайте целевата си аудитория

Без клиенти, бизнесът ви няма да генерира никакви приходи. Ето защо ще е трудно да започнете, ако не сте извършили проучване на хората, които биха платили за продуктите, или услугите, които предлага новата ви компания.

Процесът на изследване на аудиторията също може да ви помогне за нови идеи за продукти. Чрез определяне на проблемите, пред които е изправена вашата целева аудитория, можете да работите по намиране на решения и след това да разработвате продукти, или услуги, за да ги предоставите.

Първата стъпка ще е да се събере цялостна маркетингова информация, като част от вашия бизнес план. За да предлагате ефективно продуктите или услугите си, трябва да определите своята аудитория и да използвате насочени стратегии.

Стъпка 4: Създайте маркетингов план

Рекламирането на вашия бизнес и това какво може да предложи е от жизнено значение за растежа му. Вашият маркетингов план ще изложи начина, по който възнамерявате да го направите. Нужни са много проучвания, за да се възползвате максимално от тази част на бизнес плана си.

Има много и различни маркетингови стратегии, които бихте искали да приложите, за да получите реклама за вашата компания. Електронни бюлетини, кампании в социалните медии и маркетингово съдържание са интелигентните техники, които уеб специалистите могат да ползват, за да достигнат до повече потенциални клиенти.

Въпреки това, част от маркетинговия ви план също трябва да включва информация за това кои канали са най-популярни сред целевата ви аудитория. Проучването на демографските данни и маркетинговите стратегии на вашите конкуренти може да ви помогне да започнете. Ще ви е нужен и маркетингов бюджет, портфолио от най-добрата работа и стратегия за марката.

Това е нещо, което трябва да съберете заедно, но извършването на работата прадварително ще ви спести време и ще ви помогне да избегнете бъдещи грешки.

Стъпка 5: Определете оперативните си нужди и организационната структура

Има две ключови неща, от които вашият бизнес се нуждае, и които все още не сме засегнали – оборудване и хора. Независимо дали сте разработчик, дизайнер, или друг тип специалист в мрежата, вероятно има някои програми, или инструменти, които използвате, за да улесните работата си.

Ще искате да отбележите тези изисквания във вашия план, заедно с това колко струва всеки инструмент и за какво е нужен. Освен това планът трябва да отчита всички служители, които ще трябва да наемете. Това може да включва други разработчици, маркетингов специалист, или счетоводител. Всички умения, нужни за да поддържате компанията си на повърхността, които не владеете сами, трябва да бъдат предоставени от някой друг.

Дори и да имате широк спектър от умения, най-вероятно не можете да направите всичко сами. Да знаете кого да наемете и да му делегирате задачи, ще е от жизнено значение, ако искате да избетнете прегаряне. Ако не сте готови да въвеждате служители веднага, като изброите няколко потенциални длъжности в плана си, те ще са ви полезни в бъдеще.

Освен това трябва да очертаете организацията на фирмата си. По-конкретно да създадете нейната ясна йерархия и да предоставите насоки за това как служителите, изпълнителите и други подобни, ще си взаимодействат, за да предоставят качествени продукти или услуги.

Стъпка 6: Разгледайте всечки правни изисквания

Не е лоша идея да наемете бизнес адвокат, който да ви даде някои насоки когато започвате. Те могат да се изразяват в съвети как да структурирате фирмата си и какво ще се изисква от вас законово, като собственик на бизнеса.

Това включва варианти като плащане на данъци и какво би се случило, ако бизнесът ви се провали. Това са важни финансови проблеми и не искате да грешите точно в тази област, така че помислете за адвокатския хонорар, като инвестиция във вашата бъдеща финансова сигурност.

Освен това има някои документи, които може да искате да създадете на този етап и да получите правна консултация. Лицензионните споразумения и клиентски договори са ключът към увеличаване на приходите за уеб специалистите. Уверете се, че вашите са добре изготвени, за да прдотвратите бъдещи проблеми.

Стъпка 7: Преценете финансите си

Най-накрая ще трябва да съставите финансов план. Запазването на това за края може да е полезно, защото по този начин вече имате подробностите за разходите на вашия бизнес, включително и производствени, за маркетинг, заплати и съдебни такси.

Придвижвайки се напред, ще ви е нужна стабилна система за тясно управление на финансите, а освен това ще искате да определите кога ще ви се плаща, както и как ще плащате на служителите си, данъците и други ключови разходи, като комунални услуги, наем и прочие.

Тук ще трябва да отчетете и всички предварителни инвестиции, които ще трябва да направите, за да стартирате бизнеса си, независимо дали са заеми, или пари от инвеститори. Привличането на счеоводител, който ще ви помогне с тази част, вероятно е разумно и може да постави началото на една връзка, която ще ви служи добре и занапред в бизнеса ви.

Заключение

Докато писането на вашия собствен бизнес план не е от най-вълнуващите аспекти от стартирането му, то то определено е необходима стъпка, а в дългосрочен план ще оцените времето, което сте вложили в създаването на този план.

Ако имате нужда от бизнес план, уеб сайт и консултант, който да насочи бизнеса ви в правилната посока, свържете се с нас!

 

Oleg Petrov

WordPress Expert